Wobbel Joga dla wszystkich

2020-10-31
Wobbel Joga dla wszystkich

Jesień nigdy nie jest łatwa. Choć bywa piękna i złota to niesie ze sobą także spadek energii, nostalgię, zmęczenie a niekiedy nawet przeziębienie. Tegoroczna przytachała w bonusie szalejącą pandemię, niepewność, stres i konieczność izolacji. Pozbawiła nas możliwości ładowania baterii podczas spotkań z przyjaciółmi, wspólnych wyjść i niczym nieskrępowanej aktywności. Nie poprawimy sobie nastroju ani kondycji spalając kalorie i rozładowując stresy na fitnessie lub basenie. Zamiast jednak poddać się pesymistycznym klimatom warto zawalczyć o zdrowie i względną równowagę psychiczną na własną rękę. Dokąd możemy spędzajmy czas na świeżym powietrzu. A gdy się nie da, ćwiczmy w domu. Nie potrzeba do tego wielkich nakładów ani przygotowań. Wystarczą chęci.

Zobacz też: JAK ZAPEWNIĆ DZIECIOM ROZRYWKĘ W DOMU? SPRÓBUJ INNOWACYJNEJ DESKI DO BALANSOWANIA WOBBEL

Do takiej „chałupniczej” aktywności doskonale nadaje się Joga. Stara prawie tak bardzo jak świat, rozgościła się na nim na dobre. Choć w naszej zachodniej wersji została zlaicyzowana i pozbawiona niektórych pierwotnych aspektów i tak niesie wiele dobrego dla ciała, umysłu i ducha. Systematycznie praktykowana pozwala osiągnąć równowagę. Poprawia sprawność fizyczną i fizjologiczną. Uczy prawidłowego oddechu. Sprawia, że rośnie świadomość własnego ciała i umiejętność panowania nad nim. Poprawnie wykonywane Asany nie tylko uelastyczniają, nie tylko rozluźniają napięte nerwy, rozciągają kręgosłup, pomagają w walce z bólem i dyskomfortem, który towarzyszy szczególnie uparcie osobom pracującym przy biurku. Asany poprawiają także odporność organizmu. Sprawią, że lepiej radzi sobie z atakującymi go jesiennymi wirusami.

 

Dzięki nim łatwiej jest zapanować nad negatywnymi myślami, destrukcyjnymi emocjami, stresem, pesymizmem. Joga w połączeniu ze zdrową dietą i aktywnością na świeżym powietrzu (można praktykować ją także w plenerze) to świetny sposób by żyć lepiej, pełniej, spokojniej i zdrowiej. Gdy już się przekonasz, że warto podążyć tą drogą, uczynisz pierwsze kroki, opanujesz Asany i sztukę oddychanie, podnieś poprzeczkę, zabierz dziecku deskę do balansowania i potraktuj ją jak matę do jogi. Początkowo może być zabawnie, ale w efekcie zyskasz kolejny stopień wtajemniczenia.

 

Zobacz wszystkie produkty Wobbel

 

1) Kruk - Kakasana

Jest to jedna z najcenniejszych asan wyrabiających równowagę. Mimo, że może wydawać się trudna, daje się wykonywać stosunkowo łatwo. Kluczem jest tu wychylenie tułowia do przodu i skoncentrowanie się na utrzymaniu równowagi. Kruk wzmacnia nadgarstki, ręce, ramiona, poprawia koncentrację i ułatwia oddychanie poprzez rozciągnięcie klatki piersiowej. Wykonywanie tej asany na desce potęguje jej działanie ze względu na dodatkową potrzebę utrzymania równowagi.

 

2) Drzewo - Vriksasana

Pozycja drzewa wzmacnia i rozciąga mięśnie nóg, uczy zachowania równowagi. Poprawia koncentrację, daje poczucie wewnętrznej stabilności, opanowania, a jednocześnie elastyczności.

 

3) Szpagat - Hanumanasana

Pozycja szpagatu rozciąga nogi i poprawia ich ukrwienie. Likwiduje asymetrię ciała. Szpagat może wydawać się z początku bardzo trudny, trzeba jednak wiedzieć, że nasze nogi są w stanie znacznie bardziej się rozciągnąć niż w szpagacie. Pozycja daje uczucie symetrii i równowagi.

 

4) Gołąb - Eke Pada Rajakapotasana

Rozciąga klatkę piersiową, nogi i biodra. Biodra to miejsce, w którym często magazynujemy nasze emocje. Gołąb pomoże otworzyć zarówno biodra jak i rozładować napięcie w dolnej części pleców.

 

5) Pozycja kosmicznego tancerza - Natarajasana

Bardzo intensywnie rozciąga nogi i klatkę piersiową. Otwiera barki i ramiona, wzmacnia stawy skokowe. Wymaga maksymalnej równowagi i kontroli ciała

 

6) Malasana w skręcie

Rozciąga achillesy i łydki i kostki. Poprawia krążenie krwi w okolicy kręgosłupa i funkcjonowanie narządów wewnętrznych. Uwalnia organizm z toksyn i nadmiaru tkanki tłuszczowej. Okolice kręgosłupa napełniają się praną, co dodaje siły i wzmaga koncentrację.

 

7) Pies z głową w dół z nogą w górze - Adhomukhasvanasana

Jedna z najbardziej popularnych asan. Wzmacnia i jednocześnie uelastycznia całe ciało. Otwiera klatkę piersiową i tyły nóg. Wydłuża kręgosłup. Wzmacnia obręcz barkową, ręce, nadgarstki, nogi. Dotlenia płuca i mózg.

 

8) Pozycja stołu - Ardha Purvottanasana

Wykonywana na desce wymaga balansowania. Otwiera obręcz barkową, klatkę piersiową. Rozciąga ręce, wzmacnia tył ciała - plecy, pośladki i tyły nóg. Dotlenia mózg i płuca. Działa wzmacniająco i jednocześnie rozciągające.

 

Zobacz wszystkie produkty Wobbel

 

Pokaż więcej wpisów z Październik 2020
Zaufane Opinie IdoSell
4.88 / 5.00 43 opinii
Zaufane Opinie IdoSell
2020-06-20
Polecam! Wspaniała obsługa i świetne produkty!
2020-08-03
Szybka wysyłka, miła obsługa. Polecam!
Strona korzysta z plików cookie w celu realizacji usług zgodnie z Polityką dotyczącą cookies. Możesz określić warunki przechowywania lub dostępu do cookie w Twojej przeglądarce.
Zamknij
pixel