Regulamin Sklepu Internetowego ważny do 31.12.2022 r.
REGULAMIN SKLEPU INTERNETOWEGO
www.babyandtravel.pl
Słowniczek:
Regulamin – niniejszy Regulamin świadczenia usług drogą elektroniczną w ramach
sklepu internetowego BABY&TRAVEL
Usługodawca – BABY&TRAVEL Sp. z o.o. z siedzibą we Wrocławiu (54-530) przy ulicy
Jerzmanowskiej 22, wpisana do Rejestru Przedsiębiorców Krajowego Rejestru
Sądowego prowadzonego przez Sąd Rejonowy dla Wrocławia-Fabrycznej, VI Wydział
Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego, pod numerem KRS 0000623746
NIP:8943080347, REGON:364736182
Strona Internetowa - www.babyandtravel.pl
Sklep Internetowy – serwis internetowy dostępny pod adresem www.babyandtravel.pl, za
pośrednictwem którego klient może składać zamówienia
Klient – osoba fizyczna korzystająca z usług świadczonych przez Usługodawcę
za pośrednictwem Serwisu Klienta w celach niezwiązanych z jej działalnością
gospodarczą lub zawodową
Serwis Klienta - serwis znajdujący się na stronie internetowej, za pośrednictwem
którego Klient może korzystać z usług świadczonych drogą elektroniczną w ramach
Sklepu Internetowego, określonych w niniejszym Regulaminie
Konto Klienta – indywidualne konto utworzone w wyniku rejestracji Klienta w
Serwisie Klienta
Towar – produkty prezentowane w Sklepie
Zamówienie - oświadczenie woli Klienta, zmierzające bezpośrednio do zawarcia
umowy sprzedaży, określające w szczególności rodzaj i liczbę towaru
Punkt Odbioru Osobistego – ul. Jerzmanowska 22/F1, pok. 116
54-530 Wrocław Kodeks Cywilny – ustawa z 23 kwietnia 1964 r. Kodeks cywilny Dz.
U. z 1964 r., Nr 16, poz. 93 z późn. zm.)
Umowa Sprzedaży – umowa dotycząca nabycia Towaru, zawierana pomiędzy Klientem, a
Usługodawcą za pośrednictwem Serwisu Klienta, będąca umową zawieraną na
odległość w rozumieniu Ustawy o Prawach Konsumenta
Ustawa o Świadczeniu Usług Drogą Elektroniczną - ustawa z dnia
18 lipca 2002 r. oświadczeniu usług drogą elektroniczną (tekst jednolity: Dz.U.
z 2020 r. poz. 344, z późn. zm.).
§ 1
Postanowienia ogólne
Niniejszy Regulamin, będący regulaminem w rozumieniu art. 8 Ustawy o
Świadczeniu Usług Drogą Elektroniczną, określa zasady świadczenia usług drogą
elektroniczną przez Usługodawcę przy użyciu Strony Internetowej lub Serwisu
Klienta, a w szczególności:
1. rodzaje i zakres usług świadczonych drogą elektroniczną przez
Usługodawcę;
2. warunki świadczenia usług drogą elektroniczną, w tym:
a) wymagania techniczne niezbędne do składania Zamówień lub korzystania z
Serwisu Klienta;
b) zakaz dostarczania przez Klientów treści o charakterze bezprawnym;
3. warunki i zasady składania Zamówień drogą elektroniczną lub telefonicznie;
4. warunki zawierania i rozwiązywania Umów Sprzedaży;
5. tryb postępowania reklamacyjnego;
6. zasady płatności oraz dostarczania Towaru do Klienta.
§ 2
Zasady korzystania z Serwisu Klienta
1. Klient zobowiązuje się korzystać z Serwisu Klienta na zasadach
określonych w niniejszym Regulaminie oraz właściwych przepisach prawa.
2. Zabronione jest wprowadzanie przez Klienta treści bezprawnych do
jakiegokolwiek elementu Sklepu lub usługi. W szczególności zabronione jest
dodawanie treści mogących naruszać dobra osobiste osób trzecich, sprzecznych z
dobrymi obyczajami, wulgarnych, ksenofobicznych, stanowiących groźby lub w
jakikolwiek sposób sprzecznych z przepisami powszechnie obowiązującego prawa.
3. Korzystanie przez Użytkownika ze Sklepu nie może powodować zakłóceń w
jego funkcjonowaniu, w szczególności poprzez dokonywanie nadmiernej ilości
zapytań do serwerów Serwisu (DoS).
§ 3
Rodzaje i zakres usług świadczonych
drogą elektroniczną przez Usługodawcę
1. Na Stronie Internetowej lub przy użyciu Serwisu Klienta Usługodawca:
a) prezentuje Klientom Towar;
b) udostępnia Serwis Klienta;
c) zamieszcza informacje dotyczące świadczonych usług;
d) zamieszcza dane kontaktowe oraz wszelkie dane niezbędne do realizowania
płatności;
e) zamieszcza informacje na temat możliwych sposobów dostawy zamówionych
Towarów oraz związanych z tym kosztów;
f) udostępnia Klientowi: regulamin, politykę prywatności, wzór odstąpienia
od Umowy Sprzedaży oraz przykładową treść reklamacji;
g) umożliwia utworzenie Konta Klienta i korzystanie z Konta Klienta;
h) przyjmuje Zamówienia;
2. Rejestracja w Serwisie Klienta oraz utworzenie Konta Klienta umożliwia
Klientowi:
a) składanie Zamówień i podejmowanie wszelkich innych czynności
ukierunkowanych na zawarcie Umowy Sprzedaży;
b) wgląd do historii Zamówień i danych w Koncie Klienta;
c) zamieszczanie opinii nt. zamówionych Towarów.
3. Rejestracja w Serwisie Klienta, składanie Zamówień oraz podejmowanie
wszelkich innych czynności związanych z korzystaniem z usług świadczonych przez
Usługodawcę odbywa się są poprzez wypełnienie oraz zatwierdzenie odpowiednich
formularzy elektronicznych w Serwisie Klienta, w drodze wymiany wiadomości
e-mail lub w inny sposób określony niniejszym Regulaminem.
§ 4
Wymagania techniczne niezbędne do
korzystania z Serwisu Klienta
Do korzystania z Serwisu Klienta niezbędne jest spełnienie następujących
wymagań technicznych:
Komputera wyposażonego w system operacyjny umożliwiający korzystanie z
następujących przeglądarek: Mozilla Firefox, Google
Chrome lub Internet Explorer - minimum w wersji 8.0. Przeglądarka musi mieć
włączoną obsługę Java Script.
§ 5
Zakaz dostarczania przez Klientów treści
o charakterze bezprawnym
Zakazane jest dostarczanie Usługodawcy lub prezentowanie z wykorzystaniem
bądź za pośrednictwem Sklepu Internetowego lub w związku z korzystaniem z
Serwisu Klienta przez Klienta w jakiejkolwiek formie lub postaci treści o
charakterze bezprawnym, w szczególności:
- naruszających kogokolwiek dobra osobiste
- pozyskanych nielegalnie lub udostępnianych, przetwarzanych lub w
jakikolwiek innych sposób wykorzystywanych z naruszeniem praw osób trzecich
- stanowiących własność intelektualną osób trzecich (w szczególności
objętych ochroną prawa autorskiego lub prawa własności przemysłowej)
- bez zgody osób uprawnionych z tego tytułu
- takich, których rozpowszechnianie jest zakazane prawem lub może stanowić
przestępstwo (w szczególności propagujących faszystowski lub inny totalitarny
ustrój państwa lub nawołujących do nienawiści na tle różnic narodowościowych,
etnicznych, rasowych, wyznaniowych).
§ 6
Warunki zawierania i rozwiązywania Umów
Sprzedaży oraz składania Zamówień
1. Prezentacja Towaru przez Usługodawcę na Stronie Internetowej nie jest
ofertą w rozumieniu Kodeksu Cywilnego - informacje o Towarach podane na Stronie
Internetowej, w szczególności ich opisy, parametry techniczne i użytkowe oraz
ceny, stanowią zaproszenie do zawarcia umowy w rozumieniu art. 71 Kodeksu
Cywilnego.
2. W celu zawarcia Umowy Sprzedaży Klient podejmuje kroki opisane w
niniejszym Regulaminie, a w szczególności:
a) dokonuje wyboru Towaru prezentowanego na Stronie Internetowej
Usługodawcy poprzez kliknięcie w pole „dodaj do koszyka”, dostępne
przy każdym z Towarów prezentowanych w Sklepie Internetowym;
b) składa Zamówienie inicjowane poprzez kliknięcie w pole „złóż
zamówienie” dostępne w zakładce „koszyk”;
c) w zakładce „twoje dane” dokonuje wyboru następujących
opcji:
• Zarejestruj się i zamów – wybór tej opcji skutkuje
założeniem Konta Klienta w Serwisie Klienta poprzez podanie danych niezbędnych
do założenia Konta Klienta
• Złóż zamówienie bez rejestracji – wybór tej opcji
umożliwia złożenie Zamówienia bez konieczności rejestracji i tym samym
zakładania Konta Klienta w Serwisie Klienta
• Loguje się w Serwisie Klienta za pomocą loginu i hasła. Opcja
dostępna dla Klientów, którzy dokonali wcześniej rejestracji w Serwisie
Klienta.
d) umowa Sprzedaży zostaje zawarta z chwilą kliknięcia w pole ,,zamawiam
z obowiązkiem zapłaty’.’
3. Usługodawca potwierdza złożenie przez Klienta Zamówienia poprzez
wysłanie wiadomości na adres e-mail wskazany w procesie składania Zamówienia,
zawierającej następujące informacje:
- numer zamówienia
- datę złożenia zamówienia
- nazwa Towaru
- ilość Towaru
- cena Towaru wraz z wysokością podatku VAT i kosztem dostawy
- dane teleadresowe Usługodawcy.
4. Klient ma prawo odstąpić od Umowy Sprzedaży bez podania przyczyny w
terminie 30 dni. Bieg terminu do odstąpienia od Umowy Sprzedaży rozpoczyna się
od objęcia rzeczy w posiadanie przez Klienta lub wskazaną przez niego osobę
trzecią inną niż przewoźnik.
5. Klient może odstąpić od Umowy Sprzedaży, składając Usługodawcy
oświadczenie o odstąpieniu od umowy po zalogowaniu na Konto Klienta, za
pośrednictwem Serwisu Klienta lub korzystając z elektronicznego formularza dla
Klientów nieposiadających Konta dostępnego TUTAJ.
6. Opcja ODSTĄPIENIE OD UMOWY dostępna jest w zakładce POMOC.
7. Usługodawca niezwłocznie, jednak nie później niż w terminie 14 dni od
dnia otrzymania oświadczenia Klienta o odstąpieniu od umowy, zwróci Klientowi
wszystkie dokonane przez niego płatności, w tym koszty dostarczenia rzeczy.
Sposób zwrotu płatności określa §9 ust. 4.
8. Jeżeli Klient wybrał sposób dostarczenia rzeczy inny niż najtańszy zwykły
sposób dostarczenia przez Usługodawcę, Usługodawca nie jest zobowiązany do
zwrotu Klientowi poniesionych przez niego dodatkowych kosztów.
9. Klient ma obowiązek zwrócić Towar Usługodawcy lub przekazać go osobie
upoważnionej przez Usługodawcę do odbioru niezwłocznie, jednak nie później niż
14 dni od dnia, w którym odstąpił od Umowy Sprzedaży. Do zachowania terminu
wystarczy odesłanie rzeczy przed jego upływem.
10. Klient ponosi tylko bezpośrednie koszty zwrotu Towaru.
11. Klient ponosi odpowiedzialność za zmniejszenie wartości Towaru będące
wynikiem korzystania z niej w sposób wykraczający poza konieczny do
stwierdzenia charakteru, cech i funkcjonowania Towaru.
§ 7
Założenie Konta Klienta (Rejestracja).
Korzystanie z Konta Klienta
1. Warunkiem korzystania z Serwisu Klienta jest rejestracja Konta Klienta.
2. Rejestracja Konta Klienta odbywa się poprzez wypełnienie formularza
rejestracyjnego dostępnego TUTAJ.
3. Warunkiem ukończenia procesu rejestracji jest zapoznanie się oraz
zaakceptowanie Regulaminu.
4. O ukończeniu procesu rejestracji Konta Klienta, Klient zostaje
poinformowany poprzez wysłanie wiadomości email na adres podany w procesie
rejestracji.
5. Z chwilą otrzymania przez Klienta potwierdzenia założenia Konta Klienta
dochodzi do zawarcia pomiędzy Klientem a Usługodawcą umowy o korzystanie z
Serwisu Klienta na warunkach określonych w niniejszym Regulaminie.
6. Logowanie się w Serwisie Klienta odbywa się przy użyciu loginu i hasła
do Konta Klienta. Loginem jest adres email Klienta podany podczas rejestracji.
7. Zaleca się chronienie hasła i loginu do Konta Klienta przed dostępem
osób niepowołanych.
8. Jeżeli dane Klienta uległy zmianie, Klient powinien zgłosić zmianę tych
danych za pośrednictwem Konta Klienta.
9. Klient może w każdym czasie zakończyć korzystanie z Serwisu Klienta,
wypowiadając umowę o korzystanie z Serwisu Klienta poprzez wysłanie Usługodawcy
wiadomości email na adres sklep@babyandtravel.pl z wnioskiem o
usunięcie Konta Klienta. Zakończenie korzystania z Serwisu Klienta lub
usunięcie Konta Klienta w sposób opisany w zdaniu poprzedzającym skutkuje
rozwiązaniem umowy o korzystanie z Serwisu Klienta. Klient przyjmuje do
wiadomości, iż rozwiązanie umowy o korzystanie z Serwisu Klienta uniemożliwia
korzystanie z usług dostępnych za pośrednictwem Serwisu Klienta.
§ 8
Dostawa Towaru
1. Dostawa zamówionego Towaru następuje w miejscu i czasie określonym w
podczas składania Zamówienia. Usługodawca zobowiązany jest do wysłania towaru w
terminie nie dłuższym niż 14 (czternaście) dni roboczych od dnia dokonania
płatności przez Klienta lub złożenia zamówienia z wyborem formy dostawy za
pobraniem, chyba że w opisie konkretnego towaru wskazany został dłuższy termin
lub Klient zdecyduje się na odbiór osobisty towaru.
2. Przy składaniu Zamówienia Klient dokonuje wyboru warunków dostawy
spośród następujących opcji wskazanych przed złożeniem Zamówienia Towaru za
pośrednictwem Serwisu.
3. Dostawa przez firmę kurierską odbywa się w dni robocze od poniedziałku
do piątku.
4. Odbioru osobistego można dokonać po wcześniejszym potwierdzeniu
telefonicznym w dniach roboczych od poniedziałku do piątku w godz. od 10:00 do
16:00.
5. W przypadku nieodebrania przesyłki zawierającej Towar, możliwe jest
ponowne nadanie przesyłki. Koszt drugiej przesyłki pokrywa Klient, nawet jeśli
pierwsza była darmowa.
§ 9
Płatności
1. Ceny Towarów podawane są w złotych polskich i są cenami brutto
(zawierają podatek VAT).
2. Klient ma możliwość wybrania następujących form płatności za zamówione
Towary z dostawą na terytorium Polski:
a) płatność przy odbiorze. Realizacja Zamówienia rozpoczyna się po
zakończeniu procesu Zamówienia;
b) przelewem bankowym lub przelewem elektronicznym w jednym z systemów
płatności elektronicznych akceptowanych przez Sklep Internetowy. Realizacja
Zamówienia odbywa się po otrzymaniu przez Usługodawcę potwierdzenia poprawnego
wykonania operacji od operatora płatności, w przypadku przelewu bankowego – po
wpłynięciu wpłaty na konto Usługodawcy.
3. Zwrot należności wpłaconych przez Klienta na konto Usługodawcy następuje
maksymalnie w ciągu 14 (czternastu) dni w przypadku:
a) anulowania Zamówienia lub części Zamówienia (wówczas zwrotowi podlega
odpowiednia część ceny) opłaconego z góry przed jego realizacją;
b) zwrotu Towaru (odstąpienia od umowy) z Zamówienia, które zostało
dostarczone Klientowi;
c) uznania reklamacji i braku możliwości naprawy uszkodzonego Towaru lub
wymiany na nowy.
4. Usługodawca dokona zwrotu płatności przy użyciu takiego samego sposobu
zapłaty, jakiego użył Klient, chyba że Klient zgodził się na inny sposób
zwrotu, który nie wiąże się dla niego z żadnymi kosztami.
§ 10
Dane osobowe
Administratorem danych osobowych Klientów jest - BABY&TRAVEL Sp. z o.o.
z siedzibą we Wrocławiu (54-530) przy ulicy Jerzmanowskiej 22, wpisana do
Rejestru Przedsiębiorców Krajowego Rejestru Sądowego prowadzonego przez Sąd
Rejonowy dla Wrocławia-Fabrycznej, VI Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru
Sądowego, pod numerem KRS 0000623746. Podanie danych osobowych jest dobrowolne,
jednakże konieczne w celu korzystania z Serwisu Klienta/Konta Klienta/usług świadczonych
przez Usługodawcę. Klientowi przysługuje prawo dostępu do treści jego danych
oraz ich poprawiania. Dane osobowe zbierane są w celach umożliwiających
korzystanie przez Klienta z usług świadczonych przez Usługodawcę, w tym w
celach umożliwiających: korzystanie z Serwisu Klienta, składanie Zamówień,
zawieranie i realizację Umów Sprzedaży.
§ 11
Tryb postępowania reklamacyjnego
1. Usługodawca ma obowiązek dostarczenia produktu bez wad.
2. Jeżeli sprzedany towar ma wadę fizyczną lub prawną, Klientowi
przysługują uprawnienia z tytułu rękojmi za wady określone w Kodeksie cywilnym.
3. W przypadku, gdy przedmiotem sprzedaży jest towar używany, Usługodawca
ponosi odpowiedzialność przez okres jednego roku od dnia wydania towaru
Klientowi będącemu Konsumentem.
4. Realizacja uprawnień z tytułu rękojmi odbywa się w drodze reklamacji
złożonej przez Klienta.
5. Reklamacja powinna zostać przesłana przez Klienta w formie pisemnej na
adres siedziby Usługodawcy lub w formie korespondencji elektronicznej na adres
e-mail reklamacje@babyandtravel.pl.
6. Reklamacja powinna zawierać:
a) informację o okolicznościach dotyczących przedmiotu reklamacji, w
szczególności rodzaju i daty wystąpienia wady;
b) wybór formy doprowadzenia towaru do zgodności z umową spośród przypadków
wymienionych w ust. 3 powyżej lub form przewidzianych powszechnie
obowiązującymi przepisami prawa;
c) dane kontaktowe Konsumenta składającego reklamację.
7. Usługodawca ustosunkuje się do reklamacji Klienta niezwłocznie, nie
później niż w terminie 14 dni kalendarzowych od dnia jej złożenia, przekazując
odpowiedź na papierze lub innym trwałym nośniku. Brak ustosunkowania się Usługodawcy
w powyższym terminie oznacza, że Usługodawca uznał reklamację za uzasadnioną.
8. Klient, który wykonuje uprawnienia z tytułu rękojmi, jest obowiązany
dostarczyć rzecz wadliwą na swój koszt. W przypadku, gdy reklamacja jest przez
Usługodawcę rozpatrzona pozytywnie, Usługodawca zwraca koszty wysyłki. Jeśli
reklamacja nie zostanie uwzględniona, wówczas zwrot kosztów nie przysługuje.
§ 12
Zmiana Regulaminu
Usługodawca z ważnych powodów zastrzega sobie możliwość zmiany niniejszego
Regulaminu. Do ważnych powodów uzasadniających zmianę Regulaminu zalicza zmianę
przepisów prawa powszechnie obowiązującego, zmiany organizacyjne po stronie
Usługodawcy, zmianę zakresu usług świadczonych przez Usługodawcę, brak dalszej
możliwości świadczenia usług przez Usługodawcę na obecnych warunkach.
Usługodawca zawiadomi Klienta o zmianie Regulaminu, przesyłając mu zmieniony
Regulamin na adres e-mail podany w Koncie Klienta. Zmiana Regulaminu będzie
wiążąca dla Klienta od daty określonej w zawiadomieniu, nie krótszej niż 30 dni
od daty wysłania w/w zawiadomienia na adres e-mail podany w Koncie Klienta,
chyba że przed tą datą Klient dokona wypowiedzenia umowy o korzystanie z
Serwisu Klienta.
§ 13
Pozasądowe sposoby rozpatrywania
reklamacji i dochodzenia roszczeń
1. Klient ma możliwość skorzystania z następujących pozasądowych sposobów
rozpatrywania reklamacji i dochodzenia roszczeń:
a) Klient może uzyskać bezpłatną pomoc prawną u miejskiego (powiatowego)
rzecznika konsumentów lub organizacji społecznej, do której zadań statutowych
należy ochrona konsumentów (m.in. Federacja Konsumentów, Stowarzyszenie
Konsumentów Polskich).
b) Klient uprawniony jest do zwrócenia się do Wojewódzkiego Inspektora
Inspekcji Handlowej z wnioskiem o wszczęcie postępowania mediacyjnego w sprawie
polubownego zakończenia sporu między Konsumentem a przedsiębiorcą.
c) Klient uprawniony jest do zwrócenia się do Stałego Polubownego Sądu
Konsumenckiego działającego przy Inspekcji Handlowej z wnioskiem o
rozstrzygnięcie sporu wynikłego z zawartej umowy sprzedaży.
2. Informacje o sposobie dostępu do ww. procedur rozpatrywania reklamacji i
rozstrzygania sporów, znajdują się pod następującym adresem: www.uokik.gov.pl w zakładce
„Rozstrzyganie sporów konsumenckich”.
3. Pod adresem http://ec.europa.eu/consumers/odr konsument ma
dostęp do rozstrzygania sporów konsumenckich drogą elektroniczną za pomocą
unijnej platformy internetowej (platforma ODR). Platforma ODR stanowi
wielojęzyczną, interaktywną stronę internetową dla obsługi konsumentów i
przedsiębiorców dążących do pozasądowego rozstrzygnięcia sporów wynikających z
zawarcia na odległość umowy sprzedaży lub umowy o świadczenie usług.
4. W przypadku gdy w następstwie złożonej przez konsumenta reklamacji
powstanie rozbieżność pomiędzy stanowiskiem Usługodawcy, a stanowiskiem
Klienta, Usługodawca przekazuje konsumentowi na papierze lub innym trwałym
nośniku oświadczenie o:
a) zamiarze wystąpienia z wnioskiem o wszczęcie postępowania w sprawie
pozasądowego rozwiązywania sporów konsumenckich albo zgodzie na udział w takim
postępowaniu albo;
b) odmowie wzięcia udziału w postępowaniu w sprawie pozasądowego
rozwiązywania sporów konsumenckich.
§14
Postanowienia końcowe
1. Prawem właściwym dla rozstrzygania wszelkich sporów powstałych na
gruncie niniejszego Regulaminu jest prawo polskie.
2. W sprawach nieunormowanych w niniejszym Regulaminie zastosowanie
znajdują powszechnie obowiązujące przepisy prawa polskiego, w szczególności
przepisy Kodeksu cywilnego.
3. Wszelkie treści zawarte w Sklepie, w szczególności utwory słowne,
graficzne, dźwiękowe czy audio-wizualne, są przedmiotem praw własności
intelektualnej przysługujących Usługodawcy lub innym podmiotom. Treści te
chronione są przepisami ustawy z dnia 7 lutego 1994 r. o prawie autorskim i
prawach pokrewnych, a korzystanie z nich w jakimkolwiek zakresie oraz celu
wymaga zgody Usługodawcy.